Kampania społeczna „Mistrzu, zwolnij” zainaugurowana przez PZU oraz Policję ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Inicjatywa ta nawiązuje do wcześniejszych działań prewencyjnych i jest odpowiedzią na wciąż niepokojące statystyki dotyczące wypadków. W ubiegłym roku zginęło blisko 1 900 osób, a nadmierna prędkość pozostaje jednym z kluczowych problemów. Działania rozpoczęły się 2 września i potrwają do końca miesiąca.
W ciągu ostatniej dekady na polskich drogach zginęło około 25 tysięcy osób, a w 2024 roku odnotowano ponad 21 tysięcy wypadków. Dane te, mimo spadku liczby ogółem wypadków, pokazuja konieczność dalszych intensyfikacji działań w zakresie ochrony uczestników ruchu drogowego. Wobec tego PZU rozpoczęło nową kampanię, mającą na celu uświadamianie kierowców na temat zagrożeń związanych z nadmierną prędkością.
Kampania „Mistrzu, zwolnij” obejmuje różnorodne działania, w tym dystrybucję miliona naklejek z hasłem kampanii oraz spoty reklamowe w popularnych mediach. Policja, wspólnie z PZU, podczas kontroli drogowych będzie wręczać kierowcom ulotki oraz naklejki, które mają przypominać o zasadach bezpieczeństwa. Specjalne billboardy oraz aktywności na torach bezpiecznej jazdy mają dodatkowo zachęcać do odpowiedzialnego zachowania na drodze.
Inicjatywy takie jak ta mają na celu nie tylko redukcję liczby wypadków, ale również budowanie kultury odpowiedzialności wśród kierowców. Underscored by education and public engagement, the campaign aims to underline that each driver plays a significant role in ensuring collective safety on the roads. Dołączając do akcji „Mistrzu, zwolnij” każdy z kierowców może wyrazić swoje zobowiązanie do ostrożnej jazdy i wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.
Źródło: Policja Tomaszów Lubelski
Oceń: Uruchomienie kampanii „Mistrzu, zwolnij” – PZU i Policja apelują do kierowców
Zobacz Także